W 2022 roku Powiat Pucki, jako jeden z 36 powiatów w Polsce przystąpił do projektu innowacyjno-wdrożeniowego w zakresie oceny funkcjonalnej prowadzonego przez jedne z największych Uniwersytetów w Polsce. Zadaniem było zbadanie potrzeb dzieci i młodzieży z naszego regionu i zbudowanie na podstawie rezultatów sieci współpracy wokół potrzeb dziecka, ucznia i rodziny. Na Ziemi Puckiej badaniem zostało objętych 15 placówek z czterech gmin, a Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pucku pełnił rolę instytucji koordynującej realizację zadania. Jak pracujemy nad wdrożeniem Wsparcia Międzysektorowego na rzecz potrzeb dziecka, ucznia i rodziny? Zagadnienie przedstawia poniższa mapa myśli:
Projekt innowacyjno-wdrożeniowy w zakresie oceny funkcjonalnej polegający na badaniu i opracowaniu modelowych rozwiązań na rzecz świadczonego lokalnie międzysektorowego wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin na podstawie metodyki oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia – ICF
Projekt innowacyjno-wdrożeniowy w zakresie oceny funkcjonalnej.
Realizowane zadanie ma na celu przeprowadzenie badań naukowych, na bazie których zostaną opracowane modele rozwiązań, które pozwolą na efektywne zarządzanie lokalnym wsparciem w wymiarze międzysektorowym. W wyniku realizacji zadania powstaną konkretne narzędzia do wdrażania ww. celów oraz przygotowania kadr w tym zakresie. Wypracowane modele zostaną sprawdzone w wybranych powiatach. Efektywność przygotowanych modeli oraz samego ich wdrażania będzie również poddawane badaniu naukowemu. Całość procesu badawczego będzie poddawana ewaluacji.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości i efektywności skoordynowanego, międzysektorowego, wsparcia udzielanego dzieciom, uczniom i ich rodzinom oraz środowisku, w którym funkcjonują na poziomie lokalnym (powiatu). Aby móc ten cel zrealizować należy:
Zadanie realizowane w okresie od kwietnia 2022 r. do 31 grudnia 2023 r.
Więcej informacji na stronie internetowej projektu Modelu Wsparcia Międzysektorowego.